Jak nie paść ofiarą oszustów? UOKiK zaprasza na spotkanie online
Stracisz dane, stracisz pieniądze. Urząd przestrzega konsumentów przed działaniami, w wyniku których oszuści mogliby otrzymać dostęp do naszych finansów. Jak tego uniknąć? Temat będzie omawiany przez eksperta cyberbezpieczeństwa na darmowym spotkaniu internetowym.
Jak działają internetowi oszuści? SMS-y, złośliwe linki – co z nimi zrobić, na co uważać? Zagadnienia zostaną poruszone na webinarze, który odbędzie się w środę (18.01.) o 13:00. Gościem UOKiKu będzie Szymon Sidoruk, ekspert zagrożeń z CERT Polska.
Specjaliści stale ostrzegają przed działaniem cyberprzestępców, którzy sięgają po różne techniki manipulacji, aby pozyskać dane konsumentów.
- Z jak poważnym i niestety częstym zjawiskiem mamy do czynienia pokazują wyniki naszej ankiety na profilu UOKiK na Instagramie. Wzięło w niej udział 900 osób. Aż 80 procent z nich otrzymało SMS o dopłacie za przesyłkę z podejrzanym linkiem. Kradzież danych może spotkać każdego konsumenta – podkreśla Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
Link do spotkania: www.infoliniakonsumencka.pl/live/
Pomoc dla konsumentów:
- Tel. 801 440 220 lub 222 66 76 76 – infolinia konsumencka
- E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznik Finansowy – po odrzuceniu reklamacji przez instytucję finansową
- Rzecznicy konsumentów – w twoim mieście lub powiecie