Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Na Boże Narodzenie wydamy ponad 1,8 tys. zł. A jeszcze więcej rodziny korzystające z programu 500+

Świąteczne zakupy spożywcze zrobimy najczęściej w dyskontach oraz hiper- i supermarketach, natomiast prezenty kupimy przede wszystkim w sieci. To będą zwykle przemyślane decyzje. Pod choinką najczęściej znajdziemy kosmetyki i perfumy, a dzieci – zabawki. Zdecydowaną większość Polaków ucieszyłby prezent w postaci karty podarunkowej.

Na Boże Narodzenie wydamy ponad 1,8 tys. zł. A jeszcze więcej rodziny korzystające z programu 500+

– Polska rodzina wyda na organizację tegorocznych świąt Bożego Narodzenia średnio blisko 1 838 zł, czyli ponad 84 zł więcej niż deklarowano w ubiegłym roku. Mowa o łącznych wydatkach związanych z zakupem prezentów, produktów spożywczych czy organizacją świątecznych wyjazdów – mówi agencji Newseria Biznes Dorota Hołownia, ekspert w Departamencie Public Relations Banku Millennium.

Z badania MilleŚwięta, przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie Banku Millennium, wynika, że na Boże Narodzenie wydadzą więcej rodziny, które korzystają z programu Rodzina 500+. W ich przypadku średnie wydatki przekroczą 2 021 zł.

– Po produkty na świąteczny stół wybierzemy się, podobnie jak w ubiegłych latach, przede wszystkim do dyskontów lub super- i hipermarketów – wskazuje Dorota Hołownia.

Dyskonty wybierze 60 proc. konsumentów, a blisko połowa – hiper- i supermarkety. Rzadziej planujemy kupować na bazarach (25 proc.), a w internecie zakupy spożywcze zrobi zaledwie 5 proc. badanych. To jednak e-zakupy są najpopularniejsze przy wyborze świątecznych prezentów. Kupujemy przede wszystkim za pomocą komputera (37 proc.), choć coraz więcej konsumentów zrobi zakupy przez urządzenie mobilne.

– Jeszcze dwa lata temu tylko 5 proc. osób twierdziło, że w ten sposób kupi świąteczne prezenty, a dzisiaj zakup podarunków z wykorzystaniem smartfona deklaruje aż 22 proc. respondentów – zauważa ekspertka Banku Millennium.

Polacy deklarują, że wyboru prezentów dokonują częściej w sposób przemyślany niż spontaniczny. Upominki z wyprzedzeniem planuje 54 proc. badanych. Najczęściej pod choinką znajdziemy perfumy i kosmetyki (50 proc.), zabawki (50 proc.) i książki (34 proc.). Z badania wynika, że zdecydowana większość Polaków ucieszyłaby się z karty podarunkowej pod choinką.

– Z pomocą przychodzą nowoczesne technologie. Od niedawna w aplikacji mobilnej goodie można w kilka chwil założyć wirtualną kartę podarunkową – mówi Dorota Hołownia.

Zaletą takiej wirtualnej karty podarunkowej jest to, że można ją kupić nawet tuż przed wigilijną kolacją. Aplikacje mobilne są też często wykorzystywane do śledzenia aktualnych promocji sklepów. Informacji o zniżkach najczęściej szukamy na stronach internetowych konkretnych sklepów (50 proc.), rzadziej w gazetkach promocyjnych (44 proc.), tak popularnych jeszcze w ubiegłych latach (65 proc. w 2018 i 67 proc. w 2017 roku) czy na portalach społecznościowych i w telewizji (odpowiednio 23 proc. i 22 proc.).

Badanie IBRiS dla Banku Millennium wskazuje także, że blisko dwie trzecie Polaków spędzi święta u siebie w domu, a 33 proc. – u rodziny. Wyjazd turystyczny planuje tylko 2 proc. badanych.

źródło: biznes.newseria.pl

Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].