Otwarcie ofert na budowę drogi Racibórz - Pszczyna. Najtańsza opiewa na 296 mln zł
Jedna z ofert mieści się w budżecie, którym dysponują władze województwa. Jedną ofertę odrzucono, gdyż została złożona nieprawidłowo. Michał Woś, Dariusz Polowy i Michał Fita ogłosili pod raciborskim magistratem, że "z radością informują, że inwestycja będzie realizowana" [pełny zapis wideo ich wystąpienia].
Materiał wideo:
2 kwietnia o godz. 12.00 w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Katowicach otwarto koperty zawierające oferty na budowę fragmentu drogi Racibórz - Pszczyna (wschodnia obwodnica Raciborza).
Od 296 do 355 milionów
Budową mierzącego 7,83 km odcinka drogi od ul. Sportowej w Rudniku (skrzyżowanie z DK 45) do ul. Piaskowej w Raciborzu zainteresowanych jest 11 firm, które złożyły 7 ofert. Poniżej przedstawiamy informacje o potencjalnych wykonawcach oraz kwotach, za jakie są gotowi podjąć się realizacji tego przedsięwzięcia:
- konsorcjum Eurovia, Himmel, Antex - 335, 5 mln zł
- Strabag Infrastruktura Południe 296,1 mln zł
- Intercor 355,8 mln zł
- Budimex S.A. 309,8 mln zł
- konsorcjum Mirbud S.A., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów 317,9 mln zł
- konsorcjum Fabe Polska - SP Sine Midas Story 348,2 mln zł
- Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. (oferta odrzucona ze względu na nieprawidłowe złożenie)
Władze województwa mają zaplanowane (wpis widnieje w Wieloletniej Prognozie Finansowej) w budżecie 300 mln zł na realizację inwestycji. Tak więc jeden z wykonawców zmieścił się w szacunkach.
Dodajmy, że wszystkie oferty zawierają takie sam okres gwarancji (96 miesięcy) oraz wartość wtórnego odkształcenia podbudowy. Ofertę złożoną przez Strabag charakteryzuje najniższa cena oraz największe doświadczenie kierownika budowy. Różnice pomiędzy poszczególnymi ofertami dotyczą jeszcze równości podłużnej warstwy ścieralnej (2 mm/m w przypadku ofert złożonych przez Eurovia - Himmel - Antex, a także Strabag Infrastruktura Południe, Intercor oraz Budimex S.A.; 3 mm/m w przypadku ofert Mirbud S.A. - Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów oraz Fabe Polska - SP Sine Midas Story).
Wyniki przetargu
Wyniki przetargu mają zostać ogłoszone w ciągu dwóch tygodni. Na wyborze wykonawcy zaważy zarówno cena (60%), jak i jakość (40%; okres gwarancji, doświadczenie kierownika budowy, parametry odkształcenia podbudowy i równości wartstwy ścieralnej). Planowy termin realizacji inwestycji to 28 lutego 2022 roku.
Część całości
Docelowo do fragmentu drogi prowadzącego z Rudnika do Raciborza mają zostać dobudowane kolejne, które połączą wschodnią obwodnicę Raciborza z Rybnikiem (nowy szlak DW 935).
W samym Rybniku trwa już budowa miejscowego odcinka drogi, prowadzącego do Żor. Koszt tej inwestycji to 433 mln zł (unijne dofinansowanie wynosi w tym przypadku prawie 300 mln zł). Stamtąd można już dojechać do Pszczyny, gdyż ta część drogi Racibórz - Pszczyna została wybudowana w pierwszej kolejności. Kosztowała 100 mln zł.
zasługa poprzedników, inni spijają śmietankę. Chwalić się można dopiero, jak samemu coś się osiągnie!!!!
W powiecie wodzisławskim właściwie wszędzie rządzi PO od wielu wielu lat. I to można od wielu lat podziwiać że nie ma żadnych większych inwestycji. Droga główna południowa od lat na papierze inne drogi tak samo. To teraz trudno żeby dziadom dali bo skoro im swojaki i prawdziwki z PO nie dali to teraz dopiero powinni mieć ich w d* Szkoda tylko nas mieszkańców...
Gdyby Wojciech Kałuża nie zmienił poglądów politycznych z nowoczesnych na prawicowe, to Śląskiem rządziłaby Platforma Obywatelska i wątpliwe by Henryk Siedlaczek został członkiem zarządu województwa odpowiedzialnym za inwestycje drogowe. Za to akurat panu Kałuży Racibórz powinien być wdzięczny, bo umożliwił Michałowi Wosiowi wejście do zarządu i zajęcie w nim mocnej pozycji. Trzeba mu oddać, że się stara. RDRP, rondo przy Mechaniku i DW 935 - trzy duże projekty drogowe w ciągu paru miesięcy. To nie przypadek.
jakby kałuża nie przeszedł to kto inny by ten przetarg przeprowadzał ..tyle w tym zasługi michałków i dreczka
Obiektywny Zobaczysz co Ci da droga za miliardy za parę lat.I ta droga będzie zakorkowana.Zachłanność części społeczeństwa i błędne myślenie wielu urzędników już teraz widzimy w postaci zakorkowanych miast ciągłych wypadków kolizji i zatrucia środowiska spalinami i hałasem komunikacyjnym i w postaci betonowo asfaltowych miast .A ludzie niech dalej chorują i umierają na choroby odsmogowe bo przy takich wydatkach to może za 20 -30 lat coś się poprawi w tym zakresie.
O czym wy poniżej piszecie ? To co w zamian ,rowery .hulajnogi ,deskorolki , bo na kolej raczej liczyć się nie da ,jeszcze helikoptery by nam zostały ,zawsze sklepy można było by zaopatrywać z rzutów samolotów ,gorzej było by do sklepów elektronicznych jeżeli uważacie po co nam drogi i samochody??,dwupasmówka Pszczyna -Racibórz w projekcie do wybudowania jest od bardzo dawna i jak najbardziej potrzebna , drogi stare zaniedbane nieremontowane od lat ,jak np.droga Raciborska w Rydułtowach w godzinach szczytu jest fatalna o wjechaniu z dróg bocznych już nie wspomnę ,w mieście drogi i skrzyżowania zakorkowane ,i dlatego najbardziej pomocną była by droga Pszczyna -Racibórz aby odciążyć dzisiejsze drogi z problemami .,i tyle w temacie ...
Leno@ teoretycznie tak, natomiast nasi rodacy mają ekstremalnego hopla na punkcie swoich aut i dlatego władza postanowiła zrobić im dobrze, budując tą drogę.
300 mln na drogę i jeszcze większe korki.Tak są wydawane pieniądze w naszym kraju.Na likwidację niskiej emisji wydaje się grosze a na drogi z ,których nie będzie więle pożytku setki milionów. Gdyby te 300 mln podzielono na sześć miast Rybnik,Wodzisław, Racibórz .Pszczyna,Zabrze,czy jeszcze jedno to jakość powietrza była by z pewnością dużo lepsza.Cieszenie się więc w tym wypadku chyba nie jest aż takie dobre jakby się mogło wydawać.
Dla Raciborza czy dla Rybnika jest kasa na drogę ekspresową. We Wsiodzisławiu nie ma ani na Jastrzębską która wygląda jak drogi w Donbasie, ani na drogę południową, choć sołtys chciał przycebulić i kazał zmienić projekt na zwykłą drogę, żeby było po taniości, bo dwupasmówka była za ambitna na tą dziurę