Słuchają, aby usłyszeć. Żorska podstawówka nagrała piosenkę o potrzebie integracji z uchodźcami i migrantami [WIDEO]
W Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 5 w Żorach miał miejsce projekt grantowy IOM Polska. Jego celem przewodnim była integracja ludności lokalnej z migrantami oraz przeciwdziałanie wykluczeniu obcokrajowców w nowym miejscu zamieszkania.
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 5 otrzymał grant przyznany przez Międzynarodową Organizację ds. Migracji finansowany przez Państwowy Sekretariat do Spraw Migracji Szwajcarii jako jedna z niewielu szkół w całej Polsce. W ramach grantu powstał projekt „Usłyszeć innych”, który był przeznaczony dla uczniów klas 1-8.
W ramach projektu odbyła się debata oksfordzka, przeprowadzono dla chętnych uczniów cykl warsztatów: wokalnych, teatralnych, rękodzielniczych w tym decoupage, ceramika, makrama. Ich efekt można było podziwiać 15 marca podczas autorskiego przedstawienia stworzonego na motywach powiastki filozoficznej „Mały Książę”, który został wystawiony dla społeczności lokalnej „na deskach” sali gimnastycznej. W czasie przedstawienia przeprowadzono kiermasz charytatywny, którego dochód przeznaczono na Fundację Ocalenie, wspierającą osoby uchodźcze i migranckie.
Punktem kulminacyjnym całego przedsięwzięcia było nagranie teledysku do autorskiej piosenki „Usłyszeć innych”, której tekst napisały nauczycielki Szkoły Podstawowej nr 5 – Agnieszka Wala i Sabina Wiśniewska.
Teledysk można zobaczyć TUTAJ.
źródło: UM Żory